■ Artist: Jun Fujiki
■ Title: OLE Coordinate System
■ Year: 2006
■ Work Description:
Optical illusion, which are not possible in the real world, are often used in still images and animation. By using computes, I enhance a static optical illusion to become an interactive optical illusion that allows the user to operate it. I present some interactive illusions that enable the character to perform impossible motions on the block and the stairs in the virtual 3D world. The added character moves on the block and the stairs automatically. Not only can the character move according to physical lows in the virtual 3D world, but he can also pass between separated blocks that seem to be connecting. When the object is behind the falling character, he lands on the object even if the object is behind him in the 3D world. When a hole is not visible, the character ignores the hole as if it dose not exist. When the character jumps, he is always in the front of the objects. I hope that this work will help to release us from the preconceptions that surround us.
현실에서는 불가능한 착시현상은 때로 정지된 이미지나 애니메이션에서 사용된다. 나는 컴퓨터를 사용해서 고정된 착시현상을 강화하여 사용자의 조작이 가능한 상호소통 하는 착시현상으로 만든다. 나는 캐릭터가 가상의 3D 세계의 블록과 계단들 위에서 가능한 동작을 수행하도록 하는 어떤 상호소통 하는 착시현상들을 보여준다. 추가된 캐릭터는 블록과 계단들 위를 기계적으로 움직인다. 캐릭터는 가상공간의 물리적 법칙에 따라서 움직일 뿐 아니라 연결된 것처럼 보이는 나뉘어진 블록들 사이를 통과 할 수도 있다. 사물이 떨어지는 캐릭터의 뒤에 있을 때, 사물이 3차원 공간에서는 캐릭터의 뒤에 있을지라도 캐릭터는 사물 위에 착지하며, 구멍이 보이지 않을 때는 그 구멍이 존재하지 않는 것처럼 무시한다. 캐릭터가 뛰어오를 때는 항상 사물의 앞에 있게 된다. 나는 이 작업이 우리를 둘러싼 편견으로부터 해방시키길 기대한다.
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